HTML

Pasi a konyhában

Szeretek főzni és kész. Szeretem a jó sajtokat és a finom ételeket, de sajnos ez meg is látszik rajtam :-)

Indafotó képek

Címkék

Avagy amikor a nő helyét átveszik a konyhában

2013.04.06. 23:13 Pasi a konyhából

Viva Italia

Címkék: desszert

IMAGE_792.jpgSzép jó estét mindenkinek. Tegnap előtt egy finom kis desszertet csináltam. A történet hozzá annyi, hogy Hévízen egy panzió éttermében volt egy desszert, a Római Galuska, ami megtetszett, de úgy éreztem, hogy nem eléggé színes. Így azt találtam ki, hogy kicsit megszínezem. Az alapja egy grízpuding szerűség és az van megfestve mandula aromával és meggy szörppel. Egyszerű, de nagyszerű a cucc. Nekem annyira bejött, hogy 1 nap alatt betöröltem az egészet. Akkor nézzük, hogy mi is kell hozzá az elkészítéséhez szükséges 30 percen kívül.

Hozzávalók 4 adagra:

  • 7dl tej, kb. 150ft
  • 7dkg gríz
  • 2 tojás, L-es a legjobb, kb. 80ft
  • 5dkg cukor
  • 1 vaníliás cukor, kb.  40ft
  • 1 citrom lereszelt héja, kb. 80ft
  • 4 kupak mandula aroma, de a zöld színű kell, mert a színtelen nem jó, kb. 100ft/üveg
  • 1 dl meggy vagy málna szörp, kb 400ft/üveg
  • 1 csomag zselatin, natúr és nem cukrozott vagy színezett 90ft

 

Akkor dobjuk is össze a cuccot. Kezdjük azzal, hogy szétválasztjuk a tojásokat. Na nem úgy, hogy egyiket az egyik a másikat pedig a másik sarokba állítjuk őket. Hanem fogunk két mélytányért és az egyikbe a tojás fehérjét rakjuk és egy csipet sót teszünk bele, majd kemény habbá verjük. Ez tehetjük habverővel vagy géppel is, bár ismerek valakit, aki váltig hajtogatja, hogy Ő villával sokkal hamarabb csinál habot mint én. Persze eddig nyuszi volt kiállni ellenem :-D.

Jöhet a tojássárgája, amihez hozzáadjuk a cukrot, a vaníliás cukrot és a reszelt citromhéjat. Jó alaposan elkeverjük, egészen addig, amíg egészen világos színe nem lesz. Ez is mehet habverővel vagy géppel.

A következő lépés sok odafigyelést igényel ugyanis a tejet folyamatos, ismétlem, FOLYAMATOS kevergetés mellett, közepes lángon, fel kell forralni. Ez azért fontos, mert nagyon könnyen odaég. Mikor pedig felforrt, akkor hozzáadjuk a grízt és megint bugyogásig forraljuk. Ha ez megvan, akkor levesszük a tűzről és a tojássárgájás masszát hozzáöntjük, és jól elkeverjük. Majd a tojáshabot is hozzákeverjük, de azt más óvatosan.

A kapott masszát 3 felé osztjuk és megszínezzük őket. Az egyikhez hozzáadjuk az 1 deci szörpöt és elkeverjük. A másikhoz meg hozzáadjuk a 4 kupaknyi mandula aromát. A harmadikat meg natúrban hagyjuk. Hűvös helyre tesszük őket.

Az aljára pedig egy gyümölcs tükröt csináltam, ami egyszerű. A zselatinport egy edénybe raktam, ráöntöttem 2 deci szörpöt és, kevergetés mellett, felforraltam és forralás után még egy percig főztem. Majd gyorsan kiöntözgetem őket a tálaláshoz szánt tányérokba ahol megdermednek. Végül. a tükör megdermedése után, kiosztogatjuk rájuk a kis grízpuding gombóckákat.

Tipp: Megszínezhetnénk ételfestékkel is, akkor intenzívebb lenne a színe, de én nem igazán akartam mesterséges színezéket hozzáadni.

Idő: 30-40 perc

Ár: 250ft/fő

Jó étvágyat :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pasiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr755204780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása