HTML

Pasi a konyhában

Szeretek főzni és kész. Szeretem a jó sajtokat és a finom ételeket, de sajnos ez meg is látszik rajtam :-)

Indafotó képek

Címkék

Avagy amikor a nő helyét átveszik a konyhában

2013.04.17. 21:57 Pasi a konyhából

Sonkás mozzarellás omlett

Címkék: reggeli tojás

IMAGE_817.jpgMikor reggel felkeltem eléggé éhes voltam és azon gondolkoztam, hogy mit kellene enni. Ekkor beugrott, hogy van még néhány igazi piacos L-es tojás a hűtőben. Először rántottát akartam, de úgy voltam, hogy ahhoz minimum 4 tojás kellene, viszont az omletthez, az igazi omletthez 2 is elég. Hogy miért mondom azt, hogy egy IGAZI omletthez? Azért, mert legtöbb helyen mikor ezt kérjük akkor csak azt csinálják, hogy a kért tojás mennyiséget beleütik egy tálba, jól összekeverik aztán plötty beleöntik a serpenyőben. Megsütik aztán vagy összehajtva, vagy csak úgy lapjával rádobják a tányérra, hogy nesze edd meg. Néhol lehet rá kérni sonkát vagy sajtot, amit rászórnak. Régebben én is megelégedtem volna vele, de most már inkább magam csinálom. Nem nehéz megcsinálni és Uraim, ezzel a reggelivel kedveskedni is lehet ;-)

Hozzávalók 1 adagra:

  • 2 db tojás, lehetőleg L-es méretű, de ha M-es van akkor 3 db kell
  • 1 db nagy mozzarella gömb
  • 4 szelet sonka

Ha 2 vagy több adagot szeretnénk csinálni, akkor sajnos mindegyiket külön-külön meg kell csinálni.

Először is a sonkaszeleteket vékony csíkokra vágjuk és serpenyőben kicsit megsütjük, amikor kész akkor félretesszük. Majd a mozzarella golyót kivesszük a zacskóból, lecsöpögtetjük róla a levet és szeletekre vágjuk.

Jöhet a tojás. Szépen szétválasztjuk a tojásokat. A sárgáját is egy mély tálba és a fehérjét is, majd a fehérjéhez adunk egy csipet sót és kemény habbá verjük őket. A lusták csinálhatják géppel is, de uraim, a nők imádják hogy reggelit csinálunk nekik és ha minden izmunk ráfeszül, azt még jobban.

A tojás sárgájához adunk 1 csipet sót és egy csipetnyi, de tényleg kevés, borsot és jól összekeverjük. Utána a tojáshabot hozzáöntjük és evőkanállal összeforgatjuk szépen óvatosan, hogy egységes masszát kapjunk. Ezután a felmelegített serpenyő alatt felére vesszük a lángot és beleöntjük a masszát és 2-2,5 percig sütjük. Eleinte még alá alá kell nézni, hogy mikor jó, de egy idő után rutinossá válik az ember és okésan fog menni. Szóval megfordítjuk és az egyik felére rárakjuk a sonkát és a mozzarella szeleteket, majd alá pillantunk, hogy a másik oldal is megsült e és ha igen, akkor összehajtjuk és mehet a tányérra.

Így leírva elég hosszadalmas, röviden akartam, de mivel igyekszem pontosan leírni minden mozdulatot ezért ilyen hosszú. Egyébként megcsinálni, mindennel együtt, talán 10 perc max, és hamar rutinos lesz az ember. Az én KICSI SZÍVEM is imádja az omlettet, majdnem mindig ezt eszik nálam :-)

Tipp: A sonka helyett lehet csak sajtot is tenni bele, valami jól olvadósat.

Tipp2: Lehet kenyérrel vagy pirítóssal enni, de én friss zöldséget szoktam hozzá enni.

Jó étvágyat :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pasiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr955232265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása