HTML

Pasi a konyhában

Szeretek főzni és kész. Szeretem a jó sajtokat és a finom ételeket, de sajnos ez meg is látszik rajtam :-)

Indafotó képek

Címkék

Avagy amikor a nő helyét átveszik a konyhában

2010.01.27. 17:19 Pasi a konyhából

Vajas Zsömle vagy Kif Lee

Címkék: péksütemény

Szerintem nem is lehetne jobb dologra felkelni, mint a frissensült péksütemények, a kiflik és zsömlék illatára. Vagyis lehetne, de az a 18+os blogokba tartozi, úgyhogy most felejtsük el. Szóval, képzeljük csak el, hogy milyen jó is mikor ébredéskor a friss, ropogós, éppen a sütőből kivett zsömle vagy kifli illata csapja meg az orrunkat. Tovább fokozva a dolgokat, képzeld csak el milyen az, amikor a vajat rákened a meleg kiflire és megolvad rajt. Ugye Uraim, tetszik a kép. Na akkor most mi is ezzel az érzéssel fogjuk meglepni azt, akit szeretnénk. Higgyék el nem bonyolult.

 A zsömi igényléséhez beadandó dolgok, ellenörző listával:

  •  50dkg liszt (fél kiló), az alapja mindennek
  • 3dl tej langyosan, nem túl melegen
  • 25g élesztő, egy kocka fele, NEM zacsis élesztő
  • 5dkg vaj
  • 1 púpozott kiskanál só
  • 1 púpozott kiskanál cukor

A lisztet beleteszed egy edénybe, de akkorába, de akkooooorrááába, hogy a tészta elférjen benne, tehát a lapos tányér kizárva. Ha esetleg a barna lisztet szereted jobban, akkor felesben csináld 25-25dkg barna és fehér lisztel. Tisztán barna liszt esetén kicsit masszív lesz. Majd a kiskanál sót beleteszed és összekevered. NEM, a robotgépet felejtsd el. kézzel kevered össze. Ez után jön a vaj. ettől lesz vajas a zsömi. A vajat beleteszed a lisztbe, jól megforgatod, majd lisztes kézzel elkezded morzsolgatni addig amíg egészen kicsi darabokban lesz benne a vaj. Ha magos zsemlét vagy kiflit szeretnél és nem csak a tetejére akarsz magot rakni, akkor most tedd bele belátásod szerint, de szerintem egy szűk maroknál ne legyen több.

 A tejet felmelegíted langyosra és a cukrot beleteszed, hogy az élesztő, ha már úgyis felkelt, meg tudjon reggelizni. Majd az élesztőt is belemorzsolod a langyi tejcsibe.

 A vajas, sós lisztbe beleöntöd az élesztős tejet és jól összedolgozod, összegyúrod 5 percen keresztül. Majd teszel egy vágást a buci tetejére, hogy könnyű legyen növekednie és letakarod. Meleg, de nem huzatos helyre rakod és hagyod kelni 40 percig vagy addig, hogy a duplája legyen. 40 percnél azért ne legyen több.

 

 

 

 

 

 

 

Ez után a bucit 8 felé vágod és kis zsömiket formázol belőle. Kicsit ezeknek is megvágod a tetejét és megint hagyod kelni egy 30 percet.

Ha szeretnéd, hogy kicsit fényes legyen a teteje, akkor egy tojás sárgájával megkened mielőtt a sütőbe rakod

180fokra előmelegített sütőben 25-30perc alatt megsütöd

 

 

 

 

 

 

 

Tipp: ha kifliket szeretnél, akkor a buci cikkeket 3szög formára nyújtod és kb. ujjnyi vastagra. Feltekered a szeleteket úgy, hogy a szélesebbik felénél kezded el feltekerni, megformázod és kész a kifli

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pasiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr661706949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hester 2010.02.02. 20:21:08

Én kipróbáltam a receptet és isteni finom lett. Bár az én kiflieim inkább hasonlítanak croiassanra, mint kiflire, de nem adom fel talán egyszer sikerül.

Hester 2010.02.02. 20:21:08

Kipróbáltam a receptet és isteni finom lett.Mondjuk az én kiflieim jobban hasonlítanak croissantra, mint kiflire, na de majd legközelebb.

Kispicok 2010.02.25. 22:03:50

:) Isteni finomak, igaz nem én csináltam, de nekem nagyon ízlett! Csak így tovább jöhetnek a jó receptek!
süti beállítások módosítása