HTML

Pasi a konyhában

Szeretek főzni és kész. Szeretem a jó sajtokat és a finom ételeket, de sajnos ez meg is látszik rajtam :-)

Indafotó képek

Címkék

Avagy amikor a nő helyét átveszik a konyhában

2010.05.26. 13:22 Pasi a konyhából

Piros áfonyával grillezett lazacderék, paszternákpürével

Címkék: ikea lazac főétel paszternák

Az IKEA főzősóján elkészített főétel sem volt kevésbé egzotikus mint az előétel, már ami az alapanyagokat illeti. Igazi svéd finomság volt. Piros áfonyával grillezett lazacderék, paszternákpürével. Wow. Szinte láttam és éreztem, ahogyan mindenki megrökönyödött és elküldött nyaralni a burzsujságommal együtt egy meleg éghajlatú országba. Komolyan nem értem, hogy miért váltja ki mindenkiből a LAZAC szó ezt a reakciót. Vicces volt mikor az egyik nap elhatároztam, hogy megpróbálom reprodukálni ezt az ételt és vettem 4 szelet szép lazacot a fővámtéri vásárcsarnokba és bevittem a munkahelyemre. Az egyik szeretett kolléganőm megkérdezte, hogy mi az. Én erre azt találtam válaszolni, hogy lazac. Erre a reakció: "Te aztán tudsz élni". Mivaaaaan? Azért mert lazacot vettem és nem pangasius filét a teszkóban? Szerintem néha az embernek érdemes kipróbálni új ízeket, de a lazac esetén beleesünk egy olyan csapdába, hogy a multik árait vesszük alapul, ahol 5000-6000ftos kilónkénti árral nyomulnak, de a piacon ennél jóval kedvezőbben 3400-3600as áron is hozzájuthatunk nagyon szép darabokhoz. Ráadásul a halasember szépen lebőrözi nekünk és szeletekre is vágja kérésünkre. A paszternákpürétől sem kell félni, mert gyakorlatilag olyan mint egy krumplipüré, csak édesebb és ez a piros áfonyás öntettel remekül harmonizál. Ezt a receptet is kibővítve adom közre, ahogyan a tanításon láttam.
 
Hozzávalók:
 
  • 5 szelet lazacfilé,
  • 2 evőkanál piros áfonyalekvár,
  • 3 evőkanál piros áfonya ecet, (ezeket a hozzávalókat a Svéd Finomságok Boltjában megvásárolhatod),
  • 1 evőkanál magos mustár,
  • 3 evőkanál olívaolaj,
  • só, darált bors, apróra vágott kakukkfű.
 
Körethez:
 
  • 1 kg petrezselyem gyökér,
  • 2 evőkanál vaj,
  • só.
 
Kanalazzuk a lekvárt, ecetet és a mustárt egy tálba. Daráljunk rá borsot és sózzuk meg. keverjük jól össze, majd hígítsuk fel kevéske vízzel kb fél decivel.
A lazacszeleteket egymásmellé rakjuk megszórjuk borssal és kakukkfűvel. Sózni nem érdemes, mert mivel tengeri halról van szó, a húsa eléggé sós. Ez után jön egy olyan lépés, ami az eredeti receptben ugyan nem volt, de a főzősón mi megléptük és ezzel már többször is találkoztam. Egy kis darab vajat felhevítünk egy serpenyőben és a lazacszeleteket belerakjuk. Mindegyik oldalukat 2-3 perc alatt kicsit megsütjük, ezáltal egy olyan kérget hozunk létre, ami a folyadékokat benntartja és nem fog kiszáradni a hús. Ezt az eljárást egyébként minden olyan húsnál megtehetjük, ahol a sütőben való sütés a kiszáradás lehetőségét hordozza magában.
A lazacszeleteket helyezzük egymás mellé egy tepsire, majd csorgassuk meg a felületét az öntettel. Tegyük forró körülbelül 160-170 fokos sütőbe, és süssük 10-15 percen keresztül.
A körethez hámozzuk meg a gyökeret, aprítsuk falatnyi darabokra, majd tegyük egy fazékba. Ízesítsük sóval, öntsük fel annyi vízzel, hogy ellepje, és főzzük puhára. A megpuhult gyökeret szűrjük le, a főzőlevéből tegyünk félre egy keveset, tegyük hozzá a vajat, majd kézi mixer segítségével pürésítsük.Tálaljuk nagy tányérra az elkészült lazacot, kanalazzunk mellé a gyökérpüréből. A maradék piros áfonyás öntettel csorgassuk meg, mellé zöldcitromszeletet kínáljunk.
 
Köszönet a receptért Kaldeneker György mesterszakácsnak (KALDENEKER.HU)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pasiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr372032770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása