HTML

Pasi a konyhában

Szeretek főzni és kész. Szeretem a jó sajtokat és a finom ételeket, de sajnos ez meg is látszik rajtam :-)

Indafotó képek

Címkék

Avagy amikor a nő helyét átveszik a konyhában

2013.06.06. 12:11 Pasi a konyhából

Banános palacsintatorta vanília pudinggal

Címkék: desszert

100_1570.JPGBoldog szülinapot magamnak. Nemrég töltöttem be a krisztusi kort, amit a rendkívül sok ősz hajszálam is tanúsít, így arra gondoltam, hogy meglepem magam egy tortával. Bár nem egy klasszikus piskóta és krém kombinációs tortáról van szó, mert azt saját magamnak nem csinálnék. Nekem valami egyszerűbb jár. Valamelyik honlapon barangolva találtam egy receptet az amerikai palacsintáról, ami kicsit megmozgatta a fantáziámat és arra gondoltam, hogy mi lenne, ha már magát a tésztát is tuningolnám. Így jutottam el oda, hogy magába a tésztába csempészem bele a gyümölcsöt, ami a palacsinták kisütésekkor szintén kicsit megpuhul. Nézzük, hogy mi is kell hozzá.

Hozzávalók:

  • 40dkg liszt
  • 6dl tej
  • 2 tojás
  • 1 evőkanál cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 20g sütőpor
  • 100g vaj
  • 1 NAGY banán
  • 1 adag vaníliás puding a zacskón szereplő módon elkészítve

 

Az elkészítés roppant egyszerű. Fogunk egy nagy tálat és belerakjuk a lisztet és hozzáadjuk a sütőport, a cukrot és a vaníliás cukrot. A 2 tojást szétválasztjuk és a fehérjét, egy csipetnyi sóval, kemény habbá verjük. Ha nem géppel csináljuk, akkor remekül lehet alkarra edzeni vele. A tojás sárgáját pedig adjuk hozzá a tejhez. A vajat mikróban olvasszuk fel. Igen, tudom, én is láttam a riportot, ami szerint a mikró a gonosz találmánya és a természet elleni bűnt követ el az ki használja, és hogy valamelyik étteremben már ki is dobálták őket. Nos, ebben az esetben akkor kis lábosban is fel lehet olvasztani a tűz felett, de NE forraljuk fel, hanem csak olvasszuk meg. Ez után az olvasztott vajat tegyük hozzá a tojásos tejhez és keverjük el, majd öntsük a lisztes keverékhez és csomómentesre keverjük össze.

A banán a következő, amit természetesen használat előtt hámozzunk meg. Majd vékonyan szeleteljük fel és a szeleteket is vágjuk 4 felé. A kis kockákat dobáljuk bele a masszába és keverjük el benne.

Ezután jöhet az utolsó lépés. A tojáshabot szépen, óvatosan keverjük hozzá a banános masszához.

Olaj NÉLKÜL süssük ki a palacsintákat egy közepes serpenyőben. Én egy 24 centisben csináltam és abba 1 merőkanálnyi tészta ment bele és sült meg rendesen. Egyébként nagyon gyorsan megsül, szóval figyeljünk oda. Az első 1-2 darab úgyis tesztelés áldozata lesz és nem fognak eljutni a tortáig, de hát minden új dolog kipróbálása megköveteli az áldozatokat.

Ha az összes palacsintát megsütöttük, akkor szépen elkezdjük egymásra rakosgatni őket, miközben 2-4 kanál pudingot rakunk a rétegek közé. Végül egy egész torta formája lesz a dolognak. Frissen melegen a legjobb.

Jó étvágyat :-)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pasiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr515346829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabriella86 2013.06.06. 14:14:26

Ha valóban vajat használsz és nem margarint, nem kell se mikróval, se gőz fölött vacakolnod vele...egyszerűen kiveszed a hűtőből előző este és nem lesz megdermedve... :P

Pasi a konyhából 2013.06.06. 14:15:54

@Gabriella86: Ebben teljesen igazad van, de akkor csak pépes lesz a vaj, nekünk meg az kell, hogy folyós legyen.
süti beállítások módosítása