HTML

Pasi a konyhában

Szeretek főzni és kész. Szeretem a jó sajtokat és a finom ételeket, de sajnos ez meg is látszik rajtam :-)

Indafotó képek

Címkék

Avagy amikor a nő helyét átveszik a konyhában

2013.04.04. 00:20 Pasi a konyhából

Kolbászgombócok répás paszternákpürével

Címkék: répa főétel kolbász paszternák

IMAGE_788.jpg

Valamelyik nap a fehérvári úti vásárcsarnokban jártam, amikor megláttam őt, vagyis őket. A nagy ŐKET. Ott kellették magukat a piac közepén. Gyönyörű kis vörösek voltak és csábítóak, és ami a legszebb volt bennük, hogy olcsóak voltak ugyan, de isteniek azoknak, akik tudják, hogy mit kezdjenek ilyen szépségekkel ;-). Jó alaposan megstíröltem őket mielőtt kifizettem kettőt, 1 párt, és haza nem vittem őket. Már régóta szerettem volna venni ilyen sütőkolbászt. Hogy mi a különleges benne? Nagyon egyszerű. Az, hogy ennek a belsejét ki lehet szedni a bélből, anélkül, hogy bármi is visszamaradna. Valamint teljesen jól be van fűszerezve, szóval azzal sem kell foglalkozni és így csodás kis sült kolbászgolyócskákat lehet csinálni. Répás paszternák pürével pedig gyors és finom vacsi lehet belőle.

Hozzávalók 4 adaghoz:

  • 1 pár sütnivaló kolbász
  • 6 szál (db), ujjnyi vastag sárgarépa.
  • 10-12 szál, ujjnyi vastag petrezselyem gyökér
  • 2 evőkanál vaj
  • 1 dl főzőtejszín, én a 20%-osat szeretem, az jó sűrű

 

Első lépésként a zöldségeket hámozzuk meg a zöldségeket és vágjuk fél centis karikákra. Apropó a zöldség vásárlásánál figyeljünk arra, hogy kemények legyenek és ami egy kicsit is puha, szivacsosnak tűnik, azt passzoljuk, mert nem eléggé friss. Visszatérve a zöldségekhez. Miután karikákra vágtuk, tegyük bele őket egy fazékba és öntsük fel vízzel, hogy ellepje és főzzük puhára, kb 30 perc.

Amíg a zöldség fő, addig jöhetnek a kolbászgombócok. A kolbászokat egy éles késsel vágjuk fel hosszában és a tölteléket szedjük ki egy tányérra. Picit dolgozzuk össze. A beleket nyugodtan dobjuk ki, mert nincs rájuk szükség. A husiból aztán diónyi gombócokat csinálunk kb 20 darab fér ki belőle és serpenyőben kisütjük őket. Minden oldalát szépen barnára sütjük, persze mondanom se kell, hogy nem szenesre, mert az nagyon nem fini. Ha készen vannak, akkor egy tányérra kiszedjük őket.

Végül jöhet a püré. Ha a zöldségek szépen megpuhultak, akkor egy fedőt ráteszünk és leöntjük róla a vizet. Majd egy krumplinyomóval pépesre törjük. Lehetne ugyan bot vagy egyéb mixert használni, de én úgy szeretem, ha kicsit darabos marad. Hozzáadjuk a 2 kanál vajat, igen lehet margarin is, és a tejszínt, majd összekeverjük. Egy kis sót még teszünk rá, ízlés szerint és készen is a püré is.

Tipp: A pürét lehet tovább ízesíteni mondjuk pirított hagymával. Egy közepes fej hagymát kockára vágunk, és olajon barnára pirítjuk, majd a püréhez keverjük. Én spec lehet, hogy pirított hagyma ízű kockát tennék hozzá, de rám szóltak és én engedtem a gyengéd erőszaknak :-D

Idő: 30-40 perc, a zöldségtől függ

Jó étvágyat

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pasiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr485194107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása