HTML

Pasi a konyhában

Szeretek főzni és kész. Szeretem a jó sajtokat és a finom ételeket, de sajnos ez meg is látszik rajtam :-)

Indafotó képek

Címkék

Avagy amikor a nő helyét átveszik a konyhában

2010.01.27. 17:22 Pasi a konyhából

Szerintem a világ legjobb kenyere

Címkék: péksütemény

Most, hogy végeztem a holnapi ebéd elkészítésével, szeretném megosztani veletek a világ legjobb kenyerének receptjét. Jó, lehet, hogy más számára nem a világon a legjobb lesz ez a recept, de számomra az, mert ez volt az első amit sütöttem. Lehet, hogy nem nagy durrranás egy kenyér recept, de hányszor volt az, hogy hajnalok hajnalán egy pékség mellet elmenve, nagyok szippantottunk a pékségből kiáradó frissensült kenyér illatából. Abban biztos vagyok, hogy nem egyszer. Ilyenkor én mindig arra gondoltam, hogy milyen jó lenne, ha otthon is érezhetném ezeket az illatokat és olyan kenyeret ehetnék otthon amilyet csak akarok. Most lehet, hogy sokaknál fogot visszafordíthatalan károsodást és bizalomvesztést okozni, de elárulom, hogy ezt a receptet Jamie Oliver, ki más :-), könyvéből lestem el és tanultam meg most pedi az Ő szelleméhez hűen megosztom veletek. Csodás, imádom az ebből készült kenyeret.

  • 1kg liszthez
  • 6.5dl langyos víz, amit kb 1-2 óráig hagysz állni
  • 30g élesztő, kocka élesztő és nem a por
  • 30g méz (kb 5-6 teáskanál)
  • 30g só (3-4 evőkanál)

Az állott víz azért jó, mert mikor hagyod állni, akkor kicsi O2 (okszigén) bubik keletkeznek a vízben amik még könnyebbé teszik a tésztát. Sajnos télen, hidegben nagyon lehül a víz és akkor nem lesz elég meleg az élesztő felébresztéséhez, ezért az O2 bubikról ilyenkor le kell mondani. Viszont nyáron elég meleg marad a víz és bubis is lesz.

A víz felébe beleteszem a mézet és jól elkeverem majd az összemorzsolt élesztőt és kicsit hagyom állni.

A lisztet egy nagy egénybe töltöm. Ide tényleg nagy kell. Komolyan. Ha ragaszkodsz a barna liszthez, akkor készülj fel, hogy masszív lesz de rendesen. Viszont ha felesbe csinálod 50-50 dkg barna és fehér liszt keverékével, akkor az egészséges életmód oltárán is áldozhatsz. De csinálhatod ilyen kenyérsütéshez használt lisztkeverékből is. Hozzákeverem a sót és igen itt is a kezünket használjuk. Ha szeretnél magos kenyeret csinálni akkor most kell belekeverni a lisztbe, de csak mértékkel. Én speciel 2 maroknyit szoktam belerakni egy olyan keverékből, amiben összetört tökmag és napraforgómag (szotyi) van.

A liszt közepébe beleöntöm ezt a mézes élesztős trutyit és elkezdem a lisztel összekeverni és a maradék vizet hozzáöntöm. Ha ez megvan és jól összedolgoztad, akkor a tésztát ki kell rakni egy meglisztezett, lapos felületre és jöhet a dagasztás kb 5 percig adjál neki. Ez után rakd bele egy kilisztezett tálba, vagy tálcára, vágd meg egy élesse késsel a tetejét, nyugodtan tudjon dagadni, és takard le. Meleg, de nem huzatos helyre ragd kb 40-45 percre, hogy a duplájára dagadjon.

Ha ez megvan, akkor újra a kilisztezett asztalra ragd és 1 percen keresztűl ütögesd, pofozd ki belőle a levegőt. ADJÁL NEKI RENDESEN, de azért kocsmai verekedést szimulálni, a földre levágni és megrugdosni NEM kell. Ha kész, akkor jöhet az, hogy eldöntsd, hány kenyeret szeretnél, annyi felé vágod a tésztát. Itt az idő, hogy eldöntsd, hogy szeretnél e belerakni valamit. Ha igen, akkorujjnyi vastagságúra nyújtod. Tehetsz bele bármit, olivabogyó, sült fokhagyma vagy sima hagyma, zöldfűszereket, majd feltekered, a végeit pedig aláhajtod és kilisztezett tepsire rakod. Megint megvágjuk a tetejét és melegben megint kelesztkük 40 percig, utána 200-210 fokra előmelegített sütőbe tesszük és 40-45 percig sütjük.

Remélem nektek is bejön. Én azóta rendszeresen csinálok kenyeret és nagy sikerrel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pasiakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr671706957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása